lördag 4 februari 2012

Som min egen skugga

SPOILER VARNING!!

Som min egen skugga (kartonnage)
Titel: Som min egen skugga
Författare: Catherine Macphail
Sidantal:159
Betyg: 7/10
Orginalspråk: Engelska
Orginaltitel: Another me

Fay tycker att det är konstigt när kompisar och lärare börjar påstå att de har sett henne vid tillfällen när hon vet att hon varit någon helt annanstans. Men så börjar andra obehagliga saker hända: hon känner sig förföljd och iakttagen, hör dämpade fotsteg bakom sig och ser i ögonvrån hur någon med likadant blont hår som hon själv svänger runt hörnet eller försvinner in i en port. Eller är det bara som hon inbillar sig?

Hon lyckas hitta en förklaring till varje händelse tills en dag när hennes mamma är övertygad om att hon tillbringt dagen med Fay fast Fay varit ensam och inte träffat någon.

Med växande panik försöker Fay förstå vad som händer. Har hon en okänd tvilling? Minnesförlust? En dubbelgångare? Finns det någon eller något som försöker ta över Fays liv?
Boken var Okej, det kanske inte är den bästa boken jag har läst men den går att läsa. Det kändes som att dem glömde att skriva in vissa dellar för att det liksom hoppa från en grej till den andra jätte snabbt och det störde mig lite men som sagt det går att läsa så jag ger boken 7/10.

Bäst med boken: Att Drew blev snällare mot Fay.
Dåligt med boken: Att Monica var så dum!! Och att Fays föräldrar bråka hella tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar