söndag 22 april 2012

För evigt

Titel: För evigt
Författare: Maggie Stiefvater
Sidantal: 352
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Forever

Handling: Mercy Falls vargar är inte som vanliga vargar. På vintern är dem vargar men på somrarna är dem människor. Bland annat Grace, Sam, cole mm. Sam är en kille som har varit varg men som har blivit botad från ''vargsjukdomen''. Grace är en nybliven varg som fightas för att få sin mänsklighet tillbaka för att kunna vara med sin käraste, Sam. För att Grace ska kunna vara med Sam måste Cole hitta ett botemedel för ''vargsjukdomen''. Men Grace klocka tickar. För varje sommar som går förlorar Grace mer och mer av sin mänsklighet. Tillslut är hon varg för evigt. Men kommer Sam och Cole hitta ett botemedel i tid innan Grace tid tar slut?...

Karaktärer:  Jag älskar alla karaktärer i boken!!! Inget mer har jag att säga.

Miljö: Maggie beskriver mycket miljö i boken och det är jag väldigt glad för. För att det gör så att läsaren kan få en egen lite bild i huvudet hur scenen ser ut.

Beskrivning: Maggie beskriver grejer oftast fult ut. Det ända hon inte gör är att hon inte berättar om hur vargarna och människorna ser ut i boken. Det är lite dåligt.

Språk: Språket i boken är väldigt fint! Det här är en bok som man vill krypa under en filt och bara mysa med boken.

Jag tycker att boken är väldigt bra och jag rekommenderar den här boken och serien väldigt starkt. Jag tycker att det är väldigt fint skrivet och när jag väl hade börjat läsa boken kunde jag inte lägga ner den. I love karaktärerna!! Ibland önskar jag bara att Sam, Grace och Cole fanns på riktigt. Dem är bara så underbara!!

Det jag inte gillade var att Maggie inte beskrev vargarna och människorna så mycket. Och jag gillade inte riktigt slutet. Det kunde ha slutat bättre. Men jag måste säga att det är en av de bästa böckerna jag har läst!!

Nästa bok som jag ska läsa är:


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar