söndag 20 maj 2012

Noras val :) Spoiler varning!!

Spoiler varning!!!         
Titel: Noras val
Författare: Becca Fitzpatrick
Sidantal: 318
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Silence

Källor:
Mig själv :)
och
B Wahlströms

Handling: Nora vaknar upp på en kyrkogård utan att veta hur hon hamnat där. Hon minns inget av att ha varit kidnappad, men snart inleds en intensiv jakt på vad som hänt.
Vad är det för svarta ”hallucinationer” Nora får och vad är det hennes familj och vänner försöker mörka när de uppmanar henne att inte titta bakåt?
Jakten på hennes kidnappare utvecklas allt mer till en kamp för att stoppa en man som har makten att krossa allting som Nora och Patch har kämpat för – och deras kärlek – för evigt!
Karaktärerna: Nu i den här boken tycker jag att Nora har vuxit upp lite och kan ta hand om sig själv. Jag tyckte att i den föra boken kunde hon vara lite barnslig men nu har hon verkligen vuxit upp. Jag tycker Patch är fortfarande sexig, så jag har inget att klaga om honom. Men Hank tycker jag var en skitstövel! Hur kunde han ta Nora!!! Jag blev rätt galen på Hank där. Jag tycker att Vee var inte med lika mycket som hon brukar göra så jag hade velat se Vee lite mer i boken. Men det är inget som jag tycker drar ner betyget.

 Beskrivning: Jag tycker att Becca beskrev väldigt bra, så jag har inget att klaga där.

Språk:  Språket var väldigt bra i boken. Det var inte många svåra ord och inga stav fel vad jag kunde se.

Jag tyckte boken var jätte bra och jag bara älskade Patch. Jag tycker inte om Hank och Vee var inte med lika mycket. Den här boken var riktigt bra! :)

Jag tittade runt lite och jag fick veta att det kommer en fjärde bok. Den kommer hetta Finale  och fram sida kommer vissas den 6 Juni.

Nu läser jag:
Om jag stannar av Gayle Forman















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar