måndag 27 augusti 2012

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet:)

Titel: Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet
Författare: Jennifer E Smith
Sidantal: 206
Betyg: 8/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The statistical probability of love at first sight

Källor:
mig själv:)
och
B Wahlströms.

Handling:
Detta måste vara den värsta dagen i sjuttonåriga Hadleys liv. Hon är bara fyra minuter försenad men det är tillräckligt för att hon ska missa planet till London och därmed riskera att komma försent till sin pappas bröllop. Nästa plan går inte förrän om flera timmar så hon är fast på flygplatsen. Dagen kan inte bli värre! Då möter hon drömkillen. Han heter Oliver, han är från England och ska med samma plan. Under de följande 24 timmarna utspelar sig en oförglömlig kärlekssaga. Två främlingar blir förälskade under den långa flygningen mellan New York och London, skiljs åt på flygplatsen med en kyss och aldrig kommer att träffas igen … eller?
Språket: Jag tyckte att det var ett bra flytt i boken, men jag tyckte att vissa ord som Oliver sa kunde vara lite svåra.

Beskrivning: Jag tyckte att Jennifer beskrev väldigt bra och det gjorde att det gick snabbt att läsa vissa delar.

Karaktärerna: Jag tyckte väldigt mycket om Oliver, men jag tyckte att Hadley kunde vara lite gnällig om sin pappa ibland men annars gillade jag henne.

Jag tyckte om den här boken:) jag tyckte väldigt mycket om Oliver, men jag tyckte att Hadley kunde vara lite för mycket gnälig mot sin pappa.
Språket var lätt att läsa och jag gillar sättet Jennifer skriver på:)

Nu läser jag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar