onsdag 15 augusti 2012

Sommaren jag blev vacker:)

Titel: Sommaren jag blev vacker
Författare: Jenny Han
Sidantal: 250
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The summer I turned pretty

Källor: Mig själv:)
och
Ponto pocket.

Handling: Isabel är äntligen framme vid havet och huset igen, precis som alla tidigare somrar. Men den här sommaren kommer saker att förändras. Redan när Isabel sätter ner fötterna i sanden så märker hon att stämningen är en annan, att balansen på något sätt är rubbad. Det är något i den salta luften. Något annorlunda. Och när krocken mellan nya aningar och minnen från förr trasslar till relationen mellan Isabel och bröderna Conrad och Jeremiah, så blir det plötsligt uppenbart att de står inför ett oundvikligt triangeldrama.
Vad händer när man inser att saker och ting inte varar för evigt, att människor förändras och dessutom kanske bär på hemligheter?
Sommaren jag blev vacker är den första delen i en trilogi, om att plötsligt förväntas vara vuxen nog för sanningen. Den kan göra ont, men den kan också fresta eller ge tröst. Med total närvaro och på det mest stillsamma, självklara sätt skildrar boken himlastormande förälskelse, familjehemligheter och svart sorg.

Språket: Jag tyckte det var väldigt lätt läst text i boken och det gjorde att man läste boken i ett svep.

Beskrivning: Jag tyckte att Jenny var väldigt bra att beskriva. Hon beskrev på ett bra sätt, inte för mycket och inte för lite, precis perfekt!

Karaktärerna: Jag bara älskade Belly(Isabel) jag bara älskade hennes sätt och vara. Conrad kunde vara lite dum ibland och lite irriterande men han var rätt bra i alla fall. Seremiah var väldigt snäll:)

Jag bara älskade den här boken och jag tror nog alla skulle göra det! Den bästa sommar boken ever!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar