onsdag 20 februari 2013

Beautiful creatures ;) Spoiler varning!

Titel: Beautiful Creatures
Författare: Kami Garcia och Margaret stohl
Sidantal: 520
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Beautiful Creatures

Källor:
Mig själv
och
Semic

Handling: En förbannelse, ett val, två öden … När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.
När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta … Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.

Språket: Språket var väldigt bra och det var lätt att läsa och jag gillar verkligen mellanrummet mellan raderna och det är också en del som gör det lättare att läsa den här boken och alla dem andra böckerna som semic ger ut.

Karaktärerna: Lena är helt underbar jag bara älskar henne! Det finns inte så mycket att prata om henne förutom att hon är bara underbar. Ethan precis likadant;) Sedan har vi ju alla dem andra som också är bra fast jag gillar inte riktigt Ridley, alltså ibland kan hon ha en viss charm men i bland är och bara elak tycker jag.

Boken är verkligen läs värd så ni måste bara läsa den! Även om den är på Spanska, franska, engelska det spelar ingen roll läs den bara!!! Jag gillar verkligen karaktärerna förutom Ridley som var lite elak ibland. Jag gillar också verkligen rad avståndet som semic har på böckerna, det blir så lätt att läsa och det är bara så underbart att ha en bok från semic när den är så lätt att läsa, så snälla semic! Ta inte bort rad avståndet och tryck ihop raderna för det blir bara jobbigt! Sedan är jag jätte glad att semic behöll samma framsida som originalet, ett stort plus i kanten!

Tack så mycket semic för recensions exemplaret!

Nu läser jag:


Deluxe av Anna Godbersen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar