onsdag 20 februari 2013

Spyflugan Astrid ;)

Titel: Spyflugan Astrid
Författare: Maria Jönsson
Sidantal: 32
Betyg: 10/10
Originalspråk: Svenska
Originaltitel: Spyflugan Astrid

Källor:
mig själv
och
Bonnier Carlsen
Handling: Astrid har fyra ben, kan gå i taket och flyga vrålsnabbt! Det kan nästan alla spyflugor. Men trots att hon kan flyga så snabbt så lurar farorna överallt, hon är ju så liten. Fast det bästa Astrid vet är att göra egna små utflykter, helst om natten.

Språket: Såklart var det lätt för mig att läsa men jag skulle tänka mig att om man läste upp den här boken till ett littet barn skulle dem tycka att det var bra.

Karaktärerna: Så klart är det lilla spyflugan Astrid som är huvudkaraktären och hon är ju ur gullig men hon är bussig för hon lyssnar inte på vad mamma och moster ally säger.

Boken var jätte gullig och bilderna var helt fantastiska. Jag tror den här boken ville få barn och fatta att man måste lyssna på vad mamma och pappa säger annars kan det bli konsekvenser och man ska också äta sina grönsaker. Boken var väldigt gullig, tack Bonnier Carlsen för den söta lilla recensions exemplaret!

Nu läser jag:
Deluxe av Anna Bodbersen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar