fredag 26 juli 2013

Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick

Titel: Änglarnas kamp
Författare: Becca Fitzpatrick
Sidantal: 320
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel:  Finale


Källor:
Mig själv
och
B Wahlströms 

Handlingen:
 Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna – och därmed utplåna Patch.
Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.

Språket/texten:  Jag tycker verkligen mycket om hur Becca skriver sina böcker, men på vissa ställen såg jag att B wahlströms har skrivit fel. Till exempel här:
Det står: Tårar trängde fram i mina öron. 
Är det bara jag eller ska det stå ögon istället för öron?? Det här är inte det ändå stället jag hitta fel, det fanns mer fel genom boken, så det var lite dåligt tyckte jag. Det kunde de har gjort bättre. Annars var språket bra.

Karaktärer:
Vart ska man börja? Nora en fantastisk karaktär! Hon har så mycket känslor. Det är underbart med en  karaktär som visar så mycket känslor. En underbar karaktär! Och Patch. Åh, Patch! Han är så underbar! Han är så beskyddande. Han är typ den perfekta pojkvännen! Kan inte ha bara hoppa ut ut boken och bli min? Haha, nae men jag gillar verkligen honom! Scott och Vee. Två jätte bra vänner! De är också jätte bra karaktärer.

Jag gillade verkligen den här boken! Karaktärerna! Patch! Nora! Helt underbara! Men ärligt talat? Tårar trängde fram i mina öron? B wahlströms! Ni måste fixa detta! Det stör mig jätte mycket! Men annars är boken jätte bra! Om ni vill pröva lite nytt? Läs om fallna änglar, ärkeänglar och nefiler. Tro mig ni kommer inte ångra er!

Tack så mycket B Wahlströms för recensions exemplaret!

Just nu läser jag:
Tyst av Hannah Harrington



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar